Friday, January 24, 2014

Aku seorang PHOTOGRAPHER

Assalamualaikum. Hari nie, saya ingin menceritakan sepanjang pengalaman saya sebelum dan selepas menjadi seorang photographer. Mula-mula saya minat bidang photography ni apabila saya tengok abang saya yang bekerja sebagai photographer. Saya selalu tengok gambar-gambar yang dia shoot wedding-wedding sebelum nie. Bermula disitu lah saya berminat dalam bidang ni. So, mula-mula saya nak beli DSLR nie, saya beli yang paling basic. Kalau tak silap saya, Nikon D5000. Harganya mahal la pada masa tu. Lepas setahun saya guna, abang saya bagi modal buat beli camera yang baru, tapi bukan yang baru sangat, yang secondhand punya. Tapi shuttercount camera tu sikit je baru guna. So, saya beli dan terus belajar dengan abang saya. Dan selepas 2 minggu, saya mula start bekerja sebagai photographer. 

Pengalaman semasa bekerja pula, macam-macam ragam para customer. Macam-macam ada. Banyak sangat sampai tak boleh nak tulis kat dalam post nie. Haha. Tapi, dengan kerja sebagai photographer ni, saya dapat jumpa pelbagai kerenah manusia, selain itu dapat dapat berkenalan dengan orang lain. 

Setakat itu sahaja post saya pada hari ini, harap-harap dengan izin Allah swt dapat lagi publish post-post yang menarik untuk anda-anda semua baca. Peace :)

No comments:

Post a Comment